A legnagyobb félreértés!

Nagyon sokan úgy gondolják, hogy a rendelkezésükben lévő Carbon Crediteket egyik pillanatról a másikra már fel is használták!
Nézzük a tényeket. Két megoldás kínálkozik egy tagnak, amit a rendszer lehetővé is tesz.

1./ Vagy felhasználja a saját vagy ismerőse semlegesítésére… valljuk be őszintén, hogy ezzel nem fog senki sokszor élni. Illetve nem is ért annyira hozzá, hogy saját felelősségére megmondja valakiről mekkora mennyiség megváltásával Carbon Neutrális.
2./ Vagy rábízza egy olyan szervezetre aki hitelesen tudja ezt a tevékenységet végezni… Van rá támogatása és olyan gárdája akik felelősen értenek is hozzá! Itt csak ki kell várni mire rákerül a sor a Creditek felhasználásában, ami felett mi rendelkeztünk így.

Nagyon sokan úgy vásároltak üzleti csomagokat és jutottak Creditekhez, hogy azt se tudják mivel rendelkeznek. Jó lenne, ha mindenki utánanézne a Botanoo.com webirodájában, hogy mije van. Nem az internetről, alapból alul vagy félreinformált emberektől származó bejegyzésekre támaszkodna.

Nézzünk egy példát: FL azonnal fel akarja használtatni Carbon Crediteit és e szerint rendelkezik is. Felteszi a FIFO listára! Ennek a vásárlásnak egy kockázata van csupán az idő és ezt nem veszi számításba, mert úgy gondolkozik, hogy az üzlet a kívánságai szerint működik. Türelmetlen és hülyeségekkel, alaptalan félelmekkel (ami neki van) bombázza az internetet a beírásaival. Még az is lehet, hogy gazdasági érdekből vagy megbízásból, megtéveszt embereket, ügyvédeket, félrevezet hatóságokat.
A piac a másik oldal, ahol vállalkozók jövője függ attól, hogy Carbon Neutrálisak lesznek-e még az előtt, hogy a konkurencia kiszorítaná őket a versenyből. Kezdenek rájönni, hogy a fenntartható fejlődés az egyetlen útja a növekedésnek. Ők is olvassák az interneten FL hülyeségeit és ez nem ösztönzi a vállalkozókat a Carbon Credit felhasználásra a kizöldítési programjaikhoz! De persze ez nem megy másképpen viszont az idő szalad.

Néhány felelőtlen ember miatt, egy nemzetközileg is elismert mozgalom – ami megállíthatatlan már – lassabban teljesíti a küldetését.

Sajnálatra méltó!

 

 

5 hozzászólás a “A legnagyobb félreértés!” -hoz.

  1. Tamási Nándor Says:

    Mc Donalds és a carboncredit esete, avagy okos a Magyar, főleg abban, amihez nem ért…

    Számtalan blogon, fórumon és egyéb hozzászólásokban találtam szemben magam értetlenkedő, de talán a háttérben tudatlanul jóindulatú emberek hangzatos véleményével.

    Sokan a carboncreditek és a kereskedelmi termékek közötti azonosságot egyszerűen képtelenek megérteni. A vád, mely szerint „csalás, igazságtalanság és szélhámosság” az ha egy cég valamit drágábban ad mint egy másik, netán mint egy termelő, egyszerűen átjárja a tájékozatlan emberek gondolatvilágát, rámutatva ezzel szűklátókörűségük negatív megnyilvánulásaira.
    Bár sokak számára ismeretlen a karbonkreditek működése, annak felhasználási területe, valamint előnyei a gazdaságban, mégis szakértőként feltüntetve magukat, emberek tucatjai vezetik félre, honfitársaink, jószándékú olvasók tömegeit.

    Ahhoz hogy megértsük mire való a karbonkredit, nem kell messzire mennünk, csupán a józan ész határain belül kell pozitív módon átgondolnunk azt, hogy mire is jó ez a termék, mire lett kitalálva?

    A megértéshez vegyünk egy egyszerű, hétköznapi példát, mellyel naponta találkozhatunk.
    Nézzük meg hogy az oly sikeres gyorséttermek, mint pl a Mc Donalds, a Burger King, és hasonló vendéglátó cégek hogyan is működtetik igen jövedelmező üzleteiket?
    Nos, ezek a cégek nem tesznek mást, mint a különböző ipari szektorok hasonló cégei, akik nagy tömegben vásárolnak fel, esetleg termelnek alapanyagokat a tevékenységükhöz. De hogy ne menjünk bele túlzottan a nagy nyereségű üzleteik részleteibe, nézzünk egy egyszerű, hétköznapi terméket, a hasábburgonyát.

    Ki az, aki ne fogyasztott volna már el adag hasábburgonyát valamelyik gyorsétteremben?

    Megvettük, mert megláttuk a cég logóját az útmentén, majd autónkkal befordultunk a parkolóba és éhségünket oltottuk esetleg egy szendviccsel, amihez menüben rendeltünk egy adag hasábot. Miközben kifizettük eme nagyszerű terméket és 4-500.- ft-ot hagytunk ott érte az étterem pénztáránál, fel sem merült bennünk hogy éppen átvettünk valamit, a piaci ár 10-20- sok esetben akár 30 szorosán! Megvettük, mert egy márkanévvel ellátott dobozban kaptunk egy kész terméket a pénzünkért és persze azért mert szükségünk volt rá, magyarán szólva éhesek voltunk.

    Miért van az hogy nem fordult meg a fejünkben hogy átvertek, becsaptak, megloptak bennünket?
    Miért nem merül fel bennünk hogy egy fogyasztói „Piramis” leges, legalsó résztvevői vagyunk mint fogyasztó és gazdagítunk mindenkit, aki az étterem működtetésében érdekelt?

    Egyszerűen azért, mert az ilyenfajta értékesítések az életünk részévé váltak.
    Teljesen rendjén valónak tekintjük azt, hogy a Magyar piacon jelenleg 50-60 forint/ kg áron megvásárolható burgonyát, több tízszeres áron, megsütve, becsomagolva eladja nekünk egy külföldi érdekeltségű cég, busás hasznot realizálva ezzel több szintén a háttérben a részvénytársaság tulajdonosainál, alkalmazottainál…stb…
    Ha ugyanezt egy karbonkredites cég teszi meg, és esetleg 50-100% -os nyereséget realizál egy terméken, akkor az önérzetünk azonnal megszólal, hevesen tiltakozunk ellene és akár bíróságra is rohan a tudatlan hétköznapi szemlélő!

    Miért van ez?

    Mert fogalmunk sincs arról hogy mit jelent a karbonsemlegesítés, annak ellenére hogy a folyamat nem sokkal bonyolultabb mint egy 300grammos adag hasábburgonya értékesítése!
    A karbonkredit, mint alapanyag legalább annyira olcsó és sokak számára értéktelen „termék”, mint egy zsák burgonya az étteremben ülő vendég számára, aki az éhségét szeretné oltani. Senkiben sem merül fel az hogy egy étteremben hántolatlan, nyers burgonyát rendeljen és azt fogyassza el, még akkor sem, ha ezt az alapanyagot „olcsón” megvehetné!

    Miért?

    Azért mert a végfelhasználó számára nem az alapanyag kell, hanem a konyhakész, fogyasztható termék!
    Ugyan erről szól a karbonsemlegesítés.
    Amikor egy cég karbonneutralizálni szeretné magát, akkor neki nem az alapanyagra, a karbonkreditre van szüksége, hanem a késztermékre, a karbonsemlegesítési komplex eljárásra.

    Ez azt jelenti hogy egy ilyen cégnek, auditált karbonlábnyom számítást kell végeztetnie, számbavéve az össz. kibocsátását. Megfeleően hitelesített, szakértők által ellenjegyzett jegyzőkönyvet kell készíttetnie, ami igazolja azt hogy az ő semlegesítése valóban megfelel pl. az európai unió erre vonatkozó irányelveinek. Számára szükség van egy hivatalos certifikátra, ami tanúsítja azt a folyamatot, melyet a karbonkredit auditor cég teljes jogi felelősséget vállalva elvégzett és átadott. A semlegesítési eljárás során a vevő egy karbonsemlegesítési tanúsítványt vesz meg, ami számára értéket képvisel és aminek a hátterében karbonkrediteket nyugdíjaztatnak a nevére. Számos vállalat a termékein is feltünteti a környezettudatos szemléletét és tájékoztatja a vevőit arról hogy ő már karbonsemleges cégként végzi a nyereséges tevékenységét.

    Ez az a folyamat, amit karbonsemlegesítésnek nevezünk, ha egyszerűen szeretnénk megfogalmazni.
    Ez ugyanaz, mint a készre tálalt hasábburgonya az étteremben és nem pedig a zsákos burgonya a nagybani piacon!

    Sokak számára a folyamat eme egyszerű volta nem érthető. Ezért azt választják, hogy bírálják az ilyen rendszereket.
    Ezen nem kell meglepődnünk, mert ez így van rendjén, de ettől még a világ eme szektora sikeresen működik!
    Karbonkredittel foglalkozó cégek jelennek meg a piacon, végzik a tevékenységüket és realizálnak nyereséget.
    A nyereség az amely képes mozgatni ezt a rendszert, de ne feledjük el hogy ez egy szükséges dolog ahhoz, hogy a szennyezést, melyet okoztunk a világnak, most visszaadjuk megújuló, tiszta energiaforrásokként a jövő nemzedék számára. Mindezt a fenntartható fejlődés érdekében tesszük.

    Állást foglalni lehet pro és kontra oldalon, de másokat megtéveszteni a saját tudatlanságunk által, vagy döntéseiben befolyásolni elítélendő dolog!
    Megérteni egy folyamatot erőfeszítést, elfogulatlan gondolkodásmódot és némi intelligenciát kíván.

    Mindenkinek szíve joga eldönteni azt, hogy mit gondol, mit tesz és hogyan viszonyul eme új, és megdöbbentő módon fejlődő iparághoz.

  2. Varga György Says:

    Kedves Rampi!
    Sok ember meg lett tévesztve,ez igaz.
    Folyamatos tájékoztatást ígér mindenki, közben csak a
    visszamenőleges emberi mulasztásokról pletykálnak.
    Kérlek tájékoztass bennünket folyamatosan.
    Sok sikert kívánok a munkádhoz mindannyiunk érdekében!

    Szép napot!
    Varga György

  3. Pflanczer Ferenc Says:

    Szeretettel üdvözlök mindenkit !

    Engem Pflanczer Ferenc-nek hívnak.
    Az a tapasztalatom, hogy most a nyári időszakban, egy páran elbizonytalanodtak a Botanoo-val kapcsolatban.
    Erre azt is mondhatnám, hogy természetes! Jómagam 27 éve dolgozom üzletkötőként, Német, Olasz, Francia Cégeknek. Kb.10 éve a hálózat építést is művelem, kisebb-nagyobb sikerrel. Legutóbbi Osztrák hálózatban, 35’887 tag van a csoportomban. Higgyétek el, az eddigi munkáim tapasztalata szerint, minden területen, volt egy megtorpanás a nyári szabadságolások idején.
    Miért lenne ez másként, itt a Botanoo-nál?!
    Meggyőződésem, hogy a Világ legnagyobb üzletével kezdtünk el foglalkozni! Nem csak magunkért, a Családunkért, hanem azokért is küzdünk, akik, ezt most még el sem hiszik, át sem látják!
    Mellesleg, soha egyetlen Cégnek nem köszönhettem ennyit!
    NE ADJÁTOK FEL, LEGYETEK KITARTÓAK!
    Baráti Szeretettel!
    Pflanczer Ferenc

  4. Fekete Csaba Says:

    Sziasztok!
    Varga Gyurival értek egyet.
    Sok céggel kapcsolatosan vannak tapasztalataim.
    Egyetlen tanulság, ami levonható számomra.
    A hiteles, korrekt, és időben történő tájékoztatás a hálózat minden tagja számára.
    Sokan vannak a Botanoo rendszerében, akik önmagukat “vezetőnek” aposztrofálják.
    Ez addig tart, ameddig nem ütköznek valamilyen felvetett problémába. Akkor megsértődnek, nem veszik fel a telefont, vagy butaságokat beszélnek.
    Nem a suttogások és a pletykák építenek fel egy rendszert, hanem a valós információk, legyenek azok jók, vagy fájdalmasak.
    Szeretettel mindenkinek.

  5. Vig Attila Says:

    Sziasztok!
    Azok az emberek akik a Botanoo rendszerét választották, akár érzelmi vagy üzleti alapon, jó döntést hoztak!
    Én hónapok óta a korrekt tisztességes tájékoztatás híve vagyok ezért 1-2 olyan munkatársammal, és vezetővel akik ezt az üzletet munkaként és vissza nem térő lehetőségként kezelik azon dolgozom, hogy munkatársaim megértsék az üzlet hátterét és nemzetközi, társadalmi fontosságát. Ez egy felelőségteljes vállalkozás. Ma egy olyan üzleti lehetőség részeseivé váltunk ahol a mi felelőségün és feladatunk az emberekkel megértettni azt a globális problémát , melynek elodázása komoly globális katasztrófához vezethet. Ez már nem csak üzlet hanem egy küldetés is! Fontos, hogy mindenki a vezetők, a tagok és a leendő tagok is megértsék ma miért dolgozunk, miből és hogyan keletkezik hasznunk az üzletbe és felelőségteljes részt vállaljanak a kizöldítési folyamatokban is. Bízzatok bennünk és legyünk egy egységes zöld család, hogy a céljaink elérésének mindenki együtt örülhessen és így tegyünk egy fenntartható fejlődés biztosításáért!

Hozzászólás

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.

This entry was posted on péntek, július 27th, 2012 at 01:25 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.